793 771 002 Zamknięte
Mateusz mrozowski wstęp do strony

Szkolenia dla firm

Szkolenia biznesowe dla firm to kluczowy element każdego biznesu. Niezależnie od tego, czy jesteś małym start-upem, czy korporacją o ugruntowanej pozycji, szkolenie może pomóc poprawić wyniki finansowe. W tym artykule omówimy niektóre korzyści płynące z inwestowania w szkolenia dla firm oraz to, w jaki sposób może to pomóc w rozwoju firmy.

Spis treści:

Rodzaje programów oraz wybór odpowiedniego dla Twojej firmy
Tworzenie i mierzalność rezultatów 
Koszt programów 
Wniosek

Jak wyglądają szkolenia biznesowe dla firm?

Istnieje wiele rodzajów szkoleń biznesowych dla firm, które dzielą się w zależności od profilu firmy oraz jej potrzeb. Szkolenia najczęściej odbywają się na terenie prowadzonej działalności – jeśli tylko posiada ona sale szkoleniowe – lub są organizowane na wyjazdach w hotelach. Te drugie cieszą się popularnością choćby ze względu na dodatkowy atut wyjazdu, a mianowicie integrację. Pozwala to uczestnikom wejść na wyższy poziom zżycia i późniejsza praca – szczególnie zespołowa – może być bardziej efektywna. Jest również opcja szkoleń online. Mogą to być spotkania kilkugodzinne oraz cykle szkoleniowe w krótszym formacie, ale cykliczne – np. co dwa tygodnie przez kilka miesięcy. I tu wszystko zależy od sposobu działania firmy i możliwości wygospodarowania czasu. 

Wybór odpowiedniego programu treningowego jest bardzo istotny. Decydując się na program treningowy, ważne jest, aby wziąć pod uwagę cele, jakie firma chce osiągnąć. Musisz także ocenić potrzeby swojej firmy, czyli podniesienie sprzedaży lub ogólnie zwiększenie efektywności pracowników oraz zminimalizowanie dysfunkcji w zespole. Konieczne jest też oszacowanie dostępnych zasobów, co pozwoli podjąć decyzję, na jaki rodzaj szkolenia i jaki okres może sobie pozwolić na dany moment firma. Czy przeszkoli całą kadrę w tym samym czasie, czy będzie to robić etapami.

Tworzenie i mierzalność rezultatów

Tworzenie skutecznego programu szkoleniowego powinno być następstwem szczegółowej rozmowy z właścicielem dotyczącej podniesienia efektywności lub zażegnania istniejących problemów w zespole, które to skutecznie zmniejszają efektywne działania w firmie.

Opracowywanie programu takiego szkolenia to jeden z elementów. Kolejnym – bardzo istotnym – jest mierzenie skuteczności wdrażanych programów w konkretnym czasie następującym po ukończeniu szkolenia. Pomiar skuteczności jest kluczowym krokiem w całym procesie. Istnieje kilka sposobów oceny pracowników, w tym: ankiety, śledzenie wydajności pracowników, analiza opinii klientów. Szkolenia dla właścicieli firm są równie ważne. Znając program, mogą mieć wpływ na właściwe wprowadzanie nowo poznanych metod u siebie w biznesie. 

Szkolenia dla firm – koszt czy inwestycja?

Koszt szkoleń dla firm może się znacznie różnić, w zależności od rodzaju programu, który chcesz wdrożyć. Na przykład materiały i zasoby potrzebne do kursu online będą znacznie mniejsze niż te wymagane do warsztatu osobistego. Ponadto opłaty instruktorskie mogą wynosić np. od 1500 zł dziennie nawet do kilkunastu tysięcy zł dziennie i więcej, w zależności od ich poziomu doświadczenia i wiedzy w tej dziedzinie.

Koszt czasu pracownika jest również ważny przy obliczaniu, ile Twoja firma wyda na programy szkoleniowe. Jeśli pracownicy spędzają czas poza swoimi zwykłymi obowiązkami, aby uczestniczyć w takim programie, należy to wziąć pod uwagę przy obliczaniu kosztów związanych z tego typu inicjatywami. Niestety często właściciele firm uznają szkolenia mające na celu podnoszenie kwalifikacji pracowników za zbędne i nie decydują się na taki krok. Są też takie firmy, które szukając kosztów, podejmują decyzję o szkoleniu. Jednak są to ruchy nie zawsze przemyślane i niekoniecznie dostosowane do potrzeb w firmie, co w rezultacie może stworzyć sytuację, która zamiast poprawić kondycję firmy przyniesie straty i efekt całkowicie odwrotny. 

Podsumowanie

Ponieważ technologia stale się rozwija, ważne jest, aby firmy były na bieżąco z najnowszymi trendami. Jednym ze sposobów na to jest włączenie nowych technologii do programów treningowych. Przykładem jest rzeczywistość wirtualna (VR), która pozwala użytkownikom doświadczać otoczenia za pomocą zmysłów — wzroku, dźwięku i dotyku. To świetny sposób dla pracowników, którzy nie mogą osobiście uczestniczyć w warsztatach, aby nadal uzyskiwać takie same korzyści jak ich koledzy, którzy uczestniczyli w sesjach bezpośrednich. Innym przykładem jest rozszerzenie możliwości nauki online, dzięki czemu pracownicy mogą uzyskać dostęp do odpowiednich treści w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu.

Szkolenia to inwestycja, która może się zwrócić na wiele sposobów. Co daje szkolenie kadry? Zwiększoną produktywność pracowników i poprawę ich morale, co w efekcie polepsza też satysfakcję klienta, a to natomiast oznacza klienta powracającego. 

Ważne jest, aby pamiętać, że korzyści płynące ze szkolenia nie ograniczają się do Twoich pracowników, a nawet do Twojej działalności — wykraczają daleko poza mury Twojego biznesu. Inwestując w nie, pomagasz budować silniejszą siłę roboczą i przyczyniasz się do ogólnej kondycji naszej gospodarki.

Wykazano, że programy szkoleniowe poprawiają wskaźniki retencji pracowników nawet o 30%. Oznacza to mniejsze koszty obrotu dla firm, co przekłada się na większą oszczędność pieniędzy w czasie! Ponadto dobrze wyszkoleni pracownicy są bardziej produktywni i szczęśliwsi w pracy, ponieważ wiedzą, co robią; prowadzi to bezpośrednio do wyższych zysków dla pracodawców, którzy chcą, aby ich pracownicy pracowali na pełnych obrotach każdego dnia.

Biografia autora:
Paweł Stróżyk, mąż i ojciec. Pracuję na własny rachunek i ciągle poszukuję nowych rozwiązań.
Dziesięcioletnie doświadczenie w międzynarodowej firmie transportowej, siedem lat w Networku i
sprzedaży bezpośredniej. Absolwent Akademii Biznesu i Trenerów Mateusza Mrozowskiego. Dziś jako
absolwent tych akademii zna zarządzanie, techniki sprzedaży, tajniki motywacji, nie tylko jako zbiór
definicji, ale w pełni wartościową wiedzę, która pozwala zrozumieć idee tych zagadnień, a tym
samym tworzyć własne schematy szkoleniowe, by móc je przekazywać dalej jako trener.

    Patronite

    Patronite łączy autorów z ludźmi, którzy chcą wesprzeć swoją pasję nie tylko dobrym słowem, ale także finansowo. Patroni wpłacają regularne, miesięczne kwoty na konto Autorów i mogą je przeznaczyć na potrzeby swojej działalności. Autorzy zyskują możliwość rozwoju, a Patroni dostęp do wyjątkowych nagród, a także bezcenną świadomość realnego wspierania pasji innych!
    Więcej
    Strzałka

    Postaw mi kawę

    Jeżeli chcesz nas wesprzeć symbolicznym gestem może być zakup kawy. Każda filiżanka kawy to nie tylko chwila relaksu, ale także wsparcie naszej pasji i pracy. Poprzez Buycoffee.to wspierasz naszą misję i pomagasz nam rozwijać naszą działalność. Dziękuję za Twoje wsparcie!

     

    Postaw mi kawę na buycoffee.to

    Mateusz Mrozowski Szkolenia
    ×